Tuesday 21 January 2014

BERTUKAR ARAH KE SHAKLEE

Saya nak ceritakan macamana saya boleh terjebak masuk dalam dunia Shaklee. Saya nie baru jer mendaftar dalam Shaklee pada 15 Jan 2014. Seorang yang bkerja dalam dunia mekanikal yang majoritinya lelaki membuatkan saya seorang yang x reti duduk diam. Saya jenis x suka duduk dan buat2 ayu..Ada jer tgn dan kaki dan mulut nie bergerak. Hampir 11 tahun saya bekerja di syarikat yang menguruskan Kolam Renang.

Setelah beranak dua selang setahun saya mula rasa perubahan drastik pada badan saya. Saya bukannya jenis berduit nak pergi spa dan sapu macam2 lotion dan beli suppliment ke atau jenis makan ubat2 traditional. Saya rasakan badan saya semakin tak bertenaga macam dulu, x setangkas macam dulu. Nak buat kerja apa nak duduk atas kerusi. Lama-lama badan semakin memboyak. Baju dah x muat. Nak timbang berat dah semakin malu. Bila dengan anak-anak menangis tiba tiba sebab x larat melayan kerenah anak yang meningkat besar. Dalam erti kata lain terlalu penat. Keluar kerja gelap, balik kerja gelap, pastu masak, pastu urus anak, mandi lewat malam. OHHH tidak saya x mampu berterusan macam nie sampai bila-bila. Badan saya perlu rehat. Saya x amanah. Saya rosakkan badan saya. Saya careless.Apa saya nak buat. Takan sampai tua saya nak buat rutin yang sama.

Nak berniaga, nak jual apa. Modal banyak mana nak cari duit. Nak jual Kat sapa. Saya pemalu ..malunyer nak jual jual barang nie ...Ohh Tuhan apa yang patut aku buat. Aku x larat lagi nie, berterusan macam nie.. Aku juga nak duduk rehat.. Ya Allah bantulah aku .. Tetiba otak saya kata berniaga...berniaga...berniaga. Yelah berniaga tapi nak berniaga apa..Kang rugi macamana.Duit bukan senang nak cari. Bukan org senang pun. Tetiba teringat anak buah saya umur baru muda lepasan U. Dah buat business sendiri .. Main lantak kau lah..aku nak jual..ada aku kesah.. semua org dia layan supaya beli produk dia..Semakin hari semakin aktif dan aktif dan aktif sampai supplier pun x boleh nak bekalkan bahan mentah untuk dia.. Ganaz juga anak buah saya nie. Jadi saya dapat inspirasi berniaga melalui dia..Kemudian saya teringat biras saya jual Shaklee baru sebulan dah dapat bonus.. Macam best jer... SO atas kekuasan Allah , atas ketentuan Allah , saya google Shaklee. Dalam banyak-banyak list dalam google tu saya boleh terklik web nie  http://tipsihatselalu.blogspot.com/ . Bila baca jer..terus saya wassup owner blog tu kata nak daftar. Entah mana datang orang nie, entah siapa ..tetiba jer terbuka hati nak contact owner tu.. Dan akhirnya Ida Fadliza owner blog tu pun daftarkanlah saya dan bayak bagi tips, panduan, dorongan kat saya.. Rupa rupanya dia dah setahun dalam Shaklee tapi dah jadi master dalam Shaklee. Banyak downline bawah dia rupanya. Ya Allah mudah nyer saya mendapat ilmu dari orang yang banyak ilmu. Dah seminggu saya berdaftar dan banyak ilmu yang saya pelajari dari segi bisness, blog dan rohani. Skg saya menunggu produk untuk diri saya plak. Saya sendiri akan guna produk nie dan bagi testimonia dari diri saya sendiri . Setelah membaca buku nutrisi yang tebal yang amat dari Shaklee ..kini saya paham produk mana yang bersesuaian dengan diri saya.
Kalau org tanya saya set Shaklee mana elok dimakan. Sya jawab semuanya elok dan bagus dimakan sebab semuanya adalah untuk keperluan badan kita.

Jadi kalau anda tidak mahu diri anda tua dan sakit sebelum waktunya ..mulalah guna produk Shaklee kerana ia mempunyai nutrisi yang sihat untuk tubuh badan kita. Makanan yang kita makan hari-hari belum tentu cukup zat yang diperlukan untuk badan kita. Dan kemungkinan makanan kita tu banyak bahan pengawetnya . Jadi untuk sihat , gunalah Shaklee. Hanya telan pil sahaja anda dah menambah zat yang terkurang itu...

Jadi untuk dapatkan supplement utuk diri anda dan keluarga 
Hubungi saya untuk BEST PRICE, Free Delivery, Free consultant di 
017-3586889 sms/wassup
gedungsinarsihat@gmail.com



No comments:

Post a Comment