Tuesday 22 April 2014

Membantu merawat Ekzema

Ekzema ketika hamil dan selepas hamil 


     

Ekzema kepada kanak-kanak




Ekzema / Eczema merupakan masalah penyakit kulit yang biasa dialami di kalangan bayi.Sungguhpun keadaan akan bertambah baik apabila bayi mencapai umur 6 tahun, kemungkinan masalah kulit eczema berkekalan sehingga dewasa akan berlaku.Walaupun eczema bukan penyakit berjangkit, ia masih merupakan penyakit yang komplikasi yang sering menyebabkan keresahan dan ketidakselesaan pada pesakit.



KITAR EKZEMA
  

Eczema disifatkan sebagai kecacatan fungsi penghadang kulit yang menyebabkan "allergens" atau alahan mudah meresap ke lapisan kulit dan seterusnya mengakibatkan kehilangan kelembapan kulit yang banyak.

Eczema menyebabkan kegatalan yang amat dan keinginan untuk menggaru. Tahap kegatalan akan meningkat apabila kulit semaking kering. Jika digaru berulangan, lapisan kulit akan terkoyak dan mula meruam. Kitar ini akan berulang dan boleh diringkaskan seperti gambar rajah di bawah



RAWATAN dari rangkaian Shaklee yang boleh membantu.

Meal Shakes Shaklee
Meal Shakes Shaklee berfungsi membaiki kulit yang rosak/cedera akibat Eczema


Alfalfa
Alfalfa sememangnya kita mengetahui adalah Raja bagi segala tumbuhan dan herba. Kaya dengan kandungan klorofil yang dapat membantu masalah penyakit kulit seperti eczema.


  Herbal Blend® Multi-Purpose Cream
Super Moist cream yang mengekalkan kelembapan kulit. Melegakan gatal -gatal  dan pedih-pedih. Diperbuat dengan ekstrak herbal semulajadi sage, rosemary dan horse chesnut yarrow


Vitamin E
Vitamin E terkenal dengan khasiatnya yang bagus untuk kulit. Ianya berfungsi melicinkan kulit dan merawat kulit yang rosak/cedera akibat eczema. Vitamin E juga berfungsi mengelakkan luka dari dijangkiti bakteria. Vitamin E juga membantu memudarkan parut dengan berkesan. Bahkan mencantikkan kulit luar dan dalam!


Omega Guard
Omega Guard membantu masalah Eczema dengan menguatkan membran sel-mencegah keradangan kulit & mengurangkan kegatalan. Ianya juga membantu melembapkan kulit~kulit kering menjadikan ezcema semakin teruk. Membantu melembutkan kulit.


 
ESP - Soy Protein Isolate Powder
Bertindak membina sel yang sihat/membaiki sel yang rosak. Bila eczema melanda, kulit akan menjadi rosak. ESP membantu menghasilkn kulit yg cantik. ESP juga membantu pudarkan parut dengan cepat.



Pilihan Untuk Bayi 




Pilihan Untuk Kanak-Kanak 





Pilihan Untuk Dewasa



Ingin mendapatkan sebarang penjelasan bolehlah hubungi saya seperti berikut. Produk Shaklee bukan berfungsi untuk merawat atau mengubati TETAPI produk Shaklee berfungsi untuk mengatasi masalah

SMS / WASSUP : 0173586889


Penghantaran percuma ke rumah di kawasan Puchong, Bukit Aman dan Pantai Dalam 
Penghantaran secara pos di seluruh Malaysia 





No comments:

Post a Comment