Wednesday 12 February 2014

Nak Cara Berhenti Rokok !!

Saya percaya ramai di kalangan perokok-perokok ingin berhenti rokok tapi x kesampaian. Bila lihat orang lain hisap rokok mulalah diri x senang duduk..nak juga hisap sebatang. Kalau x ada dalam poket minta sebatang kat orang, klau x dapat juga mulalah mencari rokok di kedai, kedai pula jauh. x dapat cari rokok....isap sajalah sedikit member punya asalkan dapat merasa..baru rasa lega hati.

Pernah mencuba pelbagai pil untuk berhenti rokok ermmm tapi hangat hangat tahi ayam.. Lagi menjadi-jadi pula hisap rokok bila berhenti pil..

Cuba makan gula-gula, tak juga puas ..sampai sebalang gula-gula pun masih teringat dan teringin pada rokok.

Betolkan??? Samalah juga apa yang terjadi pada suami saya.

Mulut isteri berleter panjang suruh berhenti rokok..Nasihat rokok ini racun, bahaya, membazir, bla...bla..bla... tapi x diendahkan. Lagi naik harga rokok lagi bertambah batang rokok dihisap. Makna taknya pening duit x cukup..kos meningkat.

Selalunya perokok tegar ini akan merasa

semput, dada ketat, kadangkala otot dada jadi krem,kebas, batuk sungguh kuat, kahak banyak, sakit kepala, migrain, pedih ulu hati dan serangan jantung. 

Kenapa ini terjadi?? Macamana nak buat?? Nak berhenti rokok..ohh tidak mungkin..Payah nak berhenti

Jom kita jadi pegawai perubatan sekejap..ala-ala ejen CSI buat penyelidikan.

Apa itu rokok
- tembakau, nikotin, karbon mono oksida

Kemana asap rokok pergi
- dari mulut >hidung> kerongkong > paru-paru> pundi udara> pakreas> perut

Lepas asap dah masuk apa jadi ?
Asap rokok nie bawa racun yang larut air . Jadi dia akan larut dalam darah. Bila dia dah masuk dalam saluran darah , saluran darah jadi sempit  lepas tu dia pun rosakkan dinding arteri . Setiap benda yang dimakan atau diminum akan ditapis dalam buah pinggang. Lepas tu akan dibuang ikut air kencing atau najis. Jadi secara automatiknya racun tu rosakkan buah pinggang, rosakkan sekali pundi kencing. Sebab dia ada jer dalam badan dan kandungan racun tu akan bertambah dan bertambah dan semakin pekat dalam darah jika kita terus merokok dan saluran darah pun jadi sempit.

Dalam badan kita  jantung yang paling kuat bekerja dan x pernah berhenti. Kalau berhenti matilah kita. Jadi jantung lah yang dapat kesan terlebih dahulu diikuti dengan paru-paru..Sebab itulah perokok tegar nie mudah semput , mengah, sakit dada. dan sakit kepala.. Eh napa pula sakit kepala ..Yelah oksigen x cukup nak sampai kat kepala sebab jantung nak pam payah sgt. Macam singki umah kita tersumbat..kan payah nak pam..Sampai naik geram ..ketuk punya ketuk. Pam punya pam..x juga turun air . Bila dah bosan carilah macam macam asid kat hardware nak bagi tak tersumbah. Bila dah bubuh asid baru ok singki

Jadi inilah yang saya nak tekan kan. Kalau singki tersumbat pandai cari asid.. Kalau jantung tersumbat, salur darah tersumbat nak cari apa.

ALTERNATIFnya cari suppliment yang boleh buat salur darah x tersumbat .

BONUS bagi anda jika suppliment tu juga boleh buat anda benci rokok macam isteri dan mak anda.

BONUS juga jika ia boleh membantu merawat penyakit yang anda tidak sedar. Saya kenalkan pada anda VIVIX 








Tahukah anda dengan 1 sudu pengambilan Vivix akan membuatkan anda BENCI rokok dalam tempoh 
1/2 jam atau 1 jam 

Vivix cukup bagus untuk memperbaiki sel, menghapuskan radikal bebas dan memperbaiki DNA. Asap rokok telah membuatkan organ dalaman anda terkena racun. Apabila anda makan Vivix lidah akan memberi ransangan terlebih dahulu dan memperbaiki deria rasa anda. 

Sebab itu apabila anda merokok , lidah akan menyampaikan maklumat pada otak yang rokok rasa sungguh pahit dan meloyakan. Dan akibatnya andatidak dapat meneruskan aktiviti merokok anda.


Dengan satu sudu itu juga anda akan merasakan tindakbalas di kawasan yang bermasalah. Dengan ini anda dapat mengetahui bahawa anda mempunyai masalah kesihatan di kawasan tersebut . 

Jom baca testimoni dari kawan saya yang susah nak pergi berjumpa doktor , selalu pening, mengantuk di petang hari dan seorang perokok tegar 


Testimoni 1 
" Kak saya makan jer 1 sudu terus tangkap kat kepala. Sakit tu kepala saya. Terus saya campak sudu. Apa benda nie buat lagi sakit kepala. Lepas tu saya terus amik rokok nak hilangkan sakit kepala tadi. Akak tahu apa jadi.. saya campak rokok saya ..saya rasa x sedap rokok..kat mulut dan bibir nie ..yearkkkk. 1 jam lepas tu kak lepas dah reda kepala saya nak cuba lagi merokok.mungkin rasa vivix tu dah hilang. Masih juga x boleh rokok kak . Pahit sangat. Saya rasa mmg betol lah benda ie boleh buat saya berhenti rokok. Saya janji dengan akak lepas nie saya akan cuba makan vivix terus. Oh yer saya rasa sakit kepala tu mungkin sebab dulu pernah pengsan dan jatuh takut jumpa doktor..pastu selalu pitam..mungkin ada something kat kepala saya nie..Seram pulaklah kak. Nanti agak-agak dah kurang sakit kepala ..agak2 x pitam lagi baru saja-saja nak check kat doktor.." 

Testimoni 2 
" Awak betullah saya dah krang isap okok. Dulu 1 kotak 1 hari tu sedut. Skg isap gak nak lepas gian jek..heheheh.Lepas makan vivix mmg x leh sedut ..alhamdullillah. tapi bila tgk member isap rokok..tunggu..tunggu..bila leka je sya lupa nak sedut. Bila teringat baru nak sedut. x sedap rsanya tapi nak gak....Skung x habis 1 kotak sehari. Tq awak nasihatkan saya" 

Anda ingin cuba berhenti rokok seperti kawan-kawan saya ..nak hilangkan ketagihan rokok. nak jadi lebih sihat dari dulu demi keluarga. Cepat telefon dan sms/wassup no saya . Saya akan cuba membantu anda untuk sihat . Jangan risau saya akan bagi harga terbaik dan istimewa.

SMS / WASSUP : 0173586889
Penghantaran percuma ke rumah di kawasan Puchong, Bukit Aman dan Pantai Dalam 
Penghantaran secara pos di seluruh Malaysia 


No comments:

Post a Comment