Tuesday 7 October 2014

Cabaran 7 Hari Entry : Percutian Idaman Saya

Kini dah masuk hari kedua cabaran entry. Tajuk untuk cabaran hari kedua ialah " Percutian Idaman Saya". Mana saya nak pergi yer... hehe. Sebenarnya saya sering berdoa dan berniat di dalam hati yang saya nak pergi menunaikan Umrah. Tiap kali dapat duit lebih saya akan pikir, ini duit untuk ke pergi Umrah. Tapi duit sentiasa tidak cukup... Mungkin rezeki menyimpan duit dan rezeki menunaikan Umrah belum lagi Allah makbulkan. Tapi saya bertekad nak sangat pergi menunaikan Umrah bersama suami sebelum kami berdua menutup mata. Bagi saya jika saya dapat menunaikan Umrah itu adalah perkara teristimewa bagi saya.

Tiap kali sembahyang, membentang sejadah, saya sering berfikir alangkah bagusnya sejadah ini dan saya bersembahyang di Masjidil Haram. Banyak yang ingin saya ceritakan dan sampaikan kepada Allah jika saya dapat menjejakkan kaki di sana. Sememangnya kita sentiasa meminta pada Allah. Tetapi berada di Tanah Suci Mekah feel dia mungkin berbeza sebab kita rasa kita dekat sgt dengan Allah. 

Kadang kala saya sampai berfikir "kalaulah bos aku nie boleh sponsor setiap staf dia menunaikan Umrah ikut giliran kan bagus". huhuhuhu.. Pakej menunaikan Umrah yang ditaja oleh Shaklee adalah idaman saya. Tetapi saya tidak tahu sejauh mana kemampuan saya untuk merebut pakej tersebut. Harap harap doa saya dimakbulkan Allah. Bagi mereka yang telah menunaikan Umrah dan menjadi tetamu Allah bagi saya mereka adalah orang yang sangat bertuah. 




Lepas dah pergi menunaikan Umrah,  tempat ke 2 yang saya ingin pergi ialah New Zealand... Eiiiiii seronoknya...rasa macam udara kat sana segar bugar... pokok2 dia pun rasa macam lawa... cuaca dia pun rasa macam sejuk sejuk tapi x berapa sejuk..hehehhe apa punya bahasa daaa.. 

Ditambah lagi dengan cerita Hobit, cerita Harry Potter .. memang nak rasa feel duduk kat umah orang New Zealand. Kampung tapi x berapa nak kampung...hehhehehe










No comments:

Post a Comment