Thursday 30 October 2014

Falsafah Duit Ketika Ini . Mati Pun Perlukan Duit

DUIT tak boleh bawa mati TAPI tak ada duit rasa nak mati 

DUIT  tak boleh beli kasih sayang TAPI kasih sayang boleh hilang bila tak ada duit 

DUIT tak boleh beli tidur TAPI  tak ada duit tidur pun tak lena 

DUIT tak boleh beli kesihatan TAPI untuk sihat perlukan duit 

DUIT tak boleh beli kebijaksanaan TAPI untuk dapatkan ilmu perlukan duit 

Orang bodoh nampak cerdik bila ada DUIT TAPI  orang cerdik nampak bodoh bila tak ada duit 

DUIT bukan segalanya tapi segalanya perlukan duit 


Adalah penting untuk kita mencari duit supaya kita boleh hidup, beramal, berilmu, dan sihat dan bergembira. Tetapi jangan sesekali menjadi hamba duit. Jangan sesekali mengutuk orang orang yang gigih mencari duit kerana duit juga boleh membantu dirinya untuk memperoleh pahala. Jangan sesekali mengutuk orang yang tidak memperoleh duit kerana duit anda mungkin akan beralih kepada mereka pula.

Sebenarnya saya terpanggil untuk memberitahu bahawa pentingnya duit apabila saya menyaksikan satu peristiwa kematian seorang hamba Allah yang dilenggahkan urusan pengebumian kerana keluarga itu tidak mempunyai duit. Allahuakbar. Ketika itu saya rasa terpukul bagaimana sekiranya jenazah itu adalah diri saya dan keluarga saya ketika itu tiada duit untuk menguruskan jenazah saya. Kerana urusan jenazah juga memerlukan duit. Jadi saya merasakan perlunya diri saya keluar dari zon selesa mencari duit lebih agar tiada ahli keluarga atau kenalan2 saya merasa atau mengalami peristiwa yang menakutkan seperti di atas. Ya sememangnya kita ada khairat kematian.Tapi kebiasaannya duit itu sering diberi selepas selesai urusan pengebumian. Duit untuk menguruskan jenazah juga bukan sedikit dan ianya agak besar jumlahnya kini.

Jadi marilah kita bersama-sama mencari rezeki dan duit yang lebih agar hidup kita menjadi aman dan berkat dan dapat memperoleh pahala yang lagi banyak seperti mana banyaknya duit yang kita ada. Amin

Di sini saya nak share salah satu cerita / video seorang yang telah membuat duit dan nampak peluang yang ada untuk membuat duit walaupun pada mulanya tidak sangka akan membuat duit untuk diri nya.

Nama orang di dalam video ini ialah Dilla Jalil . Anak, Kakak, dan Isteri yang cukup gigih. Anda nak tahu kisah disebalik kejayaan Dilla Jalil. Tunggu Nanti saya akan jemput dia sebagai tetamu dalam blog saya. Sementara tu anda boleh tonton video dibawah.




Dia Peer Counselor Laktasi, Tapi Masih Buat INI from iReach HD on Vimeo.




Pengedar Sah Shaklee Di Ipoh Perak

Jika anda nak jadi seperti Dilla Jallil dan beberapa orang lagi yang hebat seperti ini

Lyna Noh - pengiktirafan di USA ..ok 



atau seperti ini  Shareeza 



korang semua bolehlah contact saya yer . Tel boleh sms boleh wasuup bleh ke no 017-3586889. Saya akan cuba bantu anda .



7 comments:

  1. InsyaaAllah.. semoga usaha kita utk berjaya dalam perniagaan diberkati

    ReplyDelete
  2. YA, betul tu.. nak jadi kaya bukan untuk diri sendiri, tapi ramai lagi orang sekeliling kita yang perlukan

    Cerita sedih tentang kolostrum

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betol.betol.berusaha tok kepentingan bersama.ada bhagian org lain dlm rezeki kita.semoga kita sama2 kaya ye nurafida

      Delete
  3. betul tu.. kena sentiasa luaskan kapasiti diri bila mencari rezeki ni kan.. jangan asyik fikir tentang diri sendiri atau keluarga sendiri je.. fikirkan tentang ramai lagi umat Islam yg boleh kita bantu di seluruh pelusuk dunia ni dengan duit kita tu kan.. :)

    Cara Bagi Anak Makan Omega Guard

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang setuju.... harap2 ramailah antara kita yang kaya di dunia dan di akhiratkan Irda

      Delete
  4. Terapkan untuk pinjaman cepat dan mudah tanpa biaya dimuka pada tingkat yang terjangkau.

    Alamat - 350 Fifth Avenue, lantai 34. New York, NY 10118-3299 USA

    Kode pos - 01001

    Untuk Personal Loan, Kredit Usaha, Mortgage Loan, Proyek Pinjaman, silakan hubungi kami: mabelhernandezloan@gmail.com untuk memenuhi kebutuhan semua Pinjaman Terkait tanpa biaya dimuka.

    Kami Tawarkan Swasta, Commercial dan Personal Loans dengan Minimal Suku Bunga tahunan rendah seperti 3% dalam waktu 1 tahun untuk periode durasi 50 tahun pembayaran untuk setiap bagian dari dunia. Kami memberikan pinjaman dalam kisaran $ 5.000 untuk $ 100.000.000 USD. pinjaman kami baik diasuransikan untuk keamanan maksimum adalah prioritas kami.

    Apakah Anda membutuhkan pinjaman untuk meningkatkan bisnis Anda ?, Pinjaman untuk mengkonsolidasikan utang Anda, pinjaman untuk penggunaan pribadi, pinjaman untuk Kartu kredit, pinjaman Perawatan Medis, Kredit Mobil, Mortgage Loan, Student Loan e.t.c.

    Apakah Anda ingin mengkonsolidasikan tingkat utang berbunga tinggi, membiayai pembelian besar, atau membayar untuk biaya tak terduga, kita dapat menyesuaikan pinjaman untuk Anda.

    ReplyDelete